New Zealand meets America

Idag gäst bloggar min utbytesstudenten Fayez Shahbaz.
Också tidigare idag så fikade jag med min Sv2 grupp.
Jag glömde köpa Coca-Cola som jag lovade alla andra i min klass,
fast jag räddade dagen när jag sprang till kafeterian och berättade för dem mitt problem.
Kl. 13:56 fyra minuter innan dem skulle stänga så frågade jag...
 "Snälla kan vi få lite kaffe det som är kvar som ni hade säkert tänkt hälla ut ändån".
Jag och min kompis lämnade fikan som vi hade tänkt ha på lektionen,
och någon eller några från klassen innan åt upp allt som vi hade tänkte ha".
Och de tyckte så synd om oss så de gav oss 7 koppar kaffe och 5 chokladboller.
Så allt löste sig till slut.
Vi hade faktiskt lämnat pepparkakorna i rummet innan och sen när vi kom tillbaks var de försvunna.
En liten vit lugn och så bra som jag överdriver saker, vann jag kafeteria personalenens sympati!

Hello fellow swedish people who read this awesome, enlightening mind blowing blogg, my name is Fayez Shahbaz but you can call me Fuzz. I am from the wonderful country of New Zealand and I have somehow found my way in a cool country called Sverige. So this year I will be experiencing my first Swedish Christmas and my 18th birthday which happens to be on the same day! I really prefer the Swedish Christmas, especially with all the snow, lussekatter and pepparkakor... hmmm gott. There is just something special about the Swedish Christmas, maybe because in New Zealand it is summer right now so it doesnt feel like Christmas, but with the snow and the freezing temperatures I feel like it is a real Christmas. Another thing, I love snow, I know you Swedish people are sick of snow, but I seriously have a passion for it ! I mean there is so much you can do with snow, the possibilities are endless ! I was actually thinking about writing a book about snow. 
Tommy just told me he has a fetish for wraping presents. :O Random?
anyway back to the book, I think I would call it something like
101 Wonderful Possibilities with Snow
What would you call it ? Would you buy it ?
So thanks for taking the time to read something about me. 
Tell Tommy you love him.
  

Jag och Fayez ska "take a fika" och gå på någon bio snart.
Vi får se om det händer något annat nu innan han åker hem.
Och sedan om det finns tid och pengar så ska jag hälsa på honom i New Zealand!


Kommentarer
Postat av: lovisa

I would definitely buy your book Fuzz! Plötsligt slog det mig hur mycker jag kommer sakna vår lilla nyazeeländska vän:*(

2010-12-14 @ 20:56:40
URL: http://lofisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0