Karma Del: II

Du kanske har funderat över frågor som; Varför finns jag?
Vad är meningen med livet?
Hur ska jag leva ett bra liv?
Finns Gud? Hur hittar jag honom?
Dessa kallas för Exitentiella frågor.
Dessa frågor är vad som bildar din tro.
Vilka svar du hittar på frågorna bestämmer vad du tror på!
T.ex
1. Finns Gud?
-
nej, istället ställer jag frågan: i de flesta tron/ religioner
finner det sig bara en gud men om det var sant.
Varför finns det så många religioner med olika gudar?

2.
Hur hittar jag honom?
-Hur vet ni att gud är en han eller hon?
Karma hittar dig, säger ProjectCotton.

3.
Hur ska jag leva mitt liv?
- What you give is what you get.

Annat...
"Ingen tror på ingenting"
-Nils Ericsson-
 
Monoteism- tro på en gud
Polyteism- tro på flera gudar
Ateism- Förnekande av en gudömlig kraft,
kallas oxå  (Marxism) av Karl Marx.

Jag tillhör...
Gruppen av etik och moral där det finns regler för hur mänsklig sam-
varo bör fungera. Beskriver vad som är rätt och fel.
Karma upprätthåller min tro!
Etik går ut på att bestämma hur man ska leva sitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0