La Quiffe

Prover lite nytt nu för bloggen.
Ska försöka beskriva mitt favorit ord och vad det är för något.
Man kan säga att det är en stil, ett begrepp i många fall, och en frisyr.
Ni ser den varje dag på stan, det är väldigt sommar aktigt när jag tänker på stilen.
Lite utslitna converse, någon random tatuering, och en skön personlighet som matchar stilen.
Ursprungligen kommer Quiff (Quiffe) från en frisyr som var populär på 50-talet USA.
Den liknade lite Buddy Holly tiden, men La Quiffe har vuxit med tiden.
Om ni tänker lokalt är det den "Stagg Frillan" som många kan kalla det.
Rakad eller kort hår på sidorna, med det långa håret ovanpå annars på sidan eller bak.
Oskar Linnros aktigt.
Men det är bäst att jag beskriver vad jag menar med bild.







La Quiffe är mycket street style.
En mode medveten stil.












Mode, Fashion är komplex grej att förklara.
Mode är en konst, det är en levande konst som vi använder varje dag.
Kläderna vi har på oss visar vilken stil vi representerar.
Det finns tusen olika stilar i världen, fast den vi väljer uttrycker verkligen den vi är.
Mode är allt från frisyren till tatueringen och kläderna man bär.
Varje plagg uttrycker den vi är.
Jag är La Quiffe, det är indie, det är modernt, det är slitet, och det är retro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0