VIVA LA NOCHE

Hola amigos!
Hej äntligen har jag hittat ett mysigt ställe med internet. Just nu är jag i Fuengirola på ett café
som heter Baskin. Har beställt en Capuchino Vienés (con leche, nata, y cacao).
Det är med lite skum och cacao ovanpå. Den är fin. Jag myser här med min älskade kusin och
njuter av stadslivet. Det är ett lite inhägnat område med fontän, jazz musik och ett paraply så jag kan se
bildskärmen nu.
__________________________________________________________________________________________
Igår anlände vi till Fuengirola som ligger precis utanför Malaga. Det är skitskönt här med ungefär 34°C som
genomsnittlig temperatur. Fast nu känns det mer som 25 °C i skuggan. Jag åkte hit med min familj och bästa vännen Philip som nu är vid stranden.
Här i Fuengirola, som förr var en mysig liten fiskare-by är det mycket bra små mysiga restauranger och tapas barer.
Det är perfekt här, billig alkohol (ca 10 euro för en 1L Absolut Vodka) och ett otroligt härligt nattliv. Viva la noche.
En vanlig dag fungerar såhär: Man vaknar vid 11-12 tiden då man går ner till den närmaste bagaren för att köpa 4-5 limpor färskt bröd för frukost.
Sen går man till stranden mellan 1-3 tiden och mellan 3-5 tiden har spanjorerna "siesta" där de går hem och vilar.
Det är för att det är oftast då det är som varmast här. Sen chillar man hemma eller badar i poolen som vi har. Vid 10 tiden går man ut
för att käka middag. Ute livet börjar ungefär vid kl.1 då alla klubbar drar igång. Det är härligt här faktiskt.
Fast det bästa är den 7 kilometer långa stranden. El Playa!
______________________________________________________________________________________________
På kvällen så var vi ute och åt på en restaurang där maten var något magiskt.
Verkligen allt vi beställde var gott. Sen en kort promenad längst la playa och återvände hem vid 12 tiden då vi firade Amandas (min kusin)
födelsedag. Jag och Philip hade fixat lite presenter och musik och så blev en chill kväll som toppad hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0