KØBENHAVN

På min 18 års dag fick jag i present en betald resa till Köpenhamn.
Vi bodde på Nordens modernaste Hostel (Inte "Hotel") och shoppade på Europas
längsta gågata med bara shopping och sköna fik och pubar. Strøget säger jag bara! Men en tips är att
inte bara vara så mainstream och hålla dig till Strøget för att det finns också många mysiga 
affärer på gator som Købmagergade och kvarteren som sträcker sig djupt in bland alla små gator.
Våga gå lite "lost", jag upptäckte en massa nytt som jag hade aldrig sett annars.
På tal om saker man hade aldrig sett annars om man inte gick vilse.
Jag hamnade i Christiania en kväll då jag var ute och festade på Köpenhamns stadsfestival
med vandrande DJ's och tusen tals människor som
dansade loss på gatorna och torgen i Vesterbro. Efter polisen körde bort alla som spelade musik
vid 11 tiden så var det ett gäng killar med cyklar och stora högtalare inbyggda som höll festen vid liv.
En DJ styrde musiken och ledde ett Partytåg från hjärtat av Istegarde (Horkvarteren),
genom hela staden och sen till Christiana.
Jag var med i tåget, vi var nog hundra pers som dansade genom Köpenhamns gator och stoppade traffiken vart än musiken förde oss. Det var F*cking Insane som danskarna sa.
Tillbaks till Christiania- det var som något ur en film. En egen fri-stat där det inte fanns några regler eller någon polis.
Folk som knarkade, sålde Hasch och Marijuana ur stånd i detta gamla industri området.
Om jag ska vara ärlig, var jag lite nervös över vart jag hamnade! Jag har sett slumkvarter i USA.
Inget lika brutalt som Christiania,  knark vart man än kollade, hårdrocksklubbar i gamla industribyggnader,
och grafittimålningar som varnar att man inte få ta bilder! Annars hade jag tagit bilder men vågade fan inte!
Den kvällen var något jag aldrig kommer glömma.
En sak jag gillade med Köpenhamn var stilen och stadslivet där.
Det fanns influens & inspiration från alla världens hörn och folk som vågade klä sig i det de ville.
Jag gillade också alla gatu-artister som spelade musik. (Kolla videos) 
Det var en upplevelse att resa till Köpenhamn, något som bara ska göras om!

HARD ROCK CAFÉ HADE NOG DEN GODASTE MATEN PÅ HELA RESAN

PHILIP VILLE ATT JAG SKULLE FILMA DENNA STACKARS GATARTISTEN.

UTANFÖR ETT SLOTT

GISSA VAD...

TADA!

DENNA KILLEN VAR FRÅN "THE OUTBACK" AUSTRALIEN.

NYHAVN ÄR VACKERT MEN ÖVERSKATTAT!

GODASTE GLASSEN I HELA KÖPENHAMN


CHERRY CHERRY, BOOM BOOM!



EKOLOGISKT CIDER ALLTSÅ, SOMERSBY!

VI KOM ÄNTLIGEN FRAM TILL STADSFESTIVALEN EXTORTION

CROWD SURFING...

DET BÄSTA UNDER HELA RESAN VAR CYCKEL FESTIVALEN, 2 TIMMARS PROMENAD GENOM STADEN
DÅ MAN BARA DUNKADE HOUSE OCH DANSADE I GATAN MED HUNDRATALS ANDRA!

KOM ALDRIG HIT OBEVÄPNAD HAHA

WTF

TIVOLI TAR VI NÄSTA GÅNG, SES!


Kommentarer
Postat av: Sheila

Hur fina bilder som helst!! och dina ögon..

sv; tack! ;)



Hoppas du får en fortsatt fin söndags kväll! Kram

2011-06-05 @ 20:11:41
URL: http://sheilastyle.blogg.se/
Postat av: amanda

fina bilder. (och du sa åt mig att inte ha rök-bilder, dubbelmoral). puss

2011-06-05 @ 21:49:20
URL: http://ahlberg.spotlife.se
Postat av: Philip

Tack! Kul att du gillar det :)



Riktigt härliga bilder och snygga outfits från din sida också Tommy!

2011-06-07 @ 14:40:48
URL: http://philiprosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0