A CHAIN REACTION

Jag har gjort lite inlägg om nyheter innan för att det är något som jag har en stor intresse för.
Jag är inte så mycket en tidnings människa men jag använder oftast CNN applikationen i min iPhone.
Idag är det nog en av årets största nyheter. Revolutioner, anti & pro regerings grupper, protest mm.
Mycket av det som händer i världen är orsakad av korrupt politik, fattigdom, och mänskliga rättigheter.
Allt började i Januari när en man i Tunisien satte eld på sig själv, efter polis hade konfiskerat hans fruktvagn som var hans enda inkomskt. Efter det började proster mot regeringen. När det visade sig att de hade lyckats övertyga regering att sätta igång med reform, började andra länder som Egyptian t.ex att också göra samma sak.
Ungefär 17 länder allt tillsammans har haft någon sorts protest mot deras regering.
De flesta länder är Arab länder och länder i norra Afrika.
Fortsätt läs för mer information.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0