STOCKHOLM BOOGIE ON NEW YEAR

Ni ville att jag skulle uppdatera från storstaden så här får ni det absolut senaste.
Ett par dagar sen var det nyår och jag hoppas verkligen ni har haft det bra för att jag kan lugnt säga att mitt nyårsfirande hade inte kunnat bli bättre. Den sjukaste, skönaste, och galnaste kvällen i mitt liv.
Mingel: Vi började kvällen med att köpa mat på Weekday grundarnas egna lokala pizzeria. Det var ett mysigt ställe som man märkte att Weekday och Cheap Monday grundarna skapade som en skoj grej. Där fanns det inga italienska baggare nej, bara hipsters med skön stil. Det hade surdegspizzor olikt något jag någonsin ätit förut. Delikatesser från alla världens hörn som man kunde ha som topping på pizzorna. Vi tog hem dem till lägenheten och började kvällen. Champagnen kom fram tidigt, Asti Spumante var det!
Till maten blev det Amaroné (300:- Röt Vin)
Vi dröjde kvar i lägenheten tills strax innan 11, fixade oss, och ringde taxi. Efter man fick på sig flugan kändes det som att det började likna något.
Skansen: Taxin kom men föraren verkade inte ha koll på läget alls... Hon glömde sätta på taxametern och frågade oss hur man skulle hitta till Skansen. Äntligen framme så var det magiskt uppe på kullen med alla uppträdande och fyrverkerier. Där tillsammans med tusentals andra firade vi 12 slaget.
Hemmafest: Från skansen till slussen skulle vi gått på hemmafest i Sollentuna men min syssling svarade inte i mobilen så Janita blev vår räddare i nöden och tipsade om fest i Boo kyrka. Där mötte jag min kära vän som jag inte träffat på ett år. Mötte trevliga människor där men det var inte vad vi var ute efter på nyår så vi drog vidare. Det blev en timmes promenad i kylan eftersom klockan är 3-4 på morgonen och inga bussar går. Taxibolagen hade fullt upp och ingen svarade. Inte ens förbipasserande taxibilar stannar. Eller jo, efter en tjej i vårt sällskap sträcker ut tummen och knäpper upp jackan så lite "mer" syns, lyckades vi få en att stanna.
Belladonna : Detta ställe var enkelt kvällens höjdpunkt känner jag. Man vinglar fram från taxin genom St. Eriks Plan kl. 04.11 på morgonen med två frusna tjejer som vill gömma sig under min jacka för att värma sig. Mysigt värre. Vi fem kommer snart fram till en underground ingång där dörren sakta öppnas och det som väntas på andra sidan var en rejäl överraskning. Min första gång på Belladonna mötts jag av grundaren och hans maskingevär och ett varmt välkomnande leende. Man vet inte alls vad som kommer finnas på andra sidan av dörrarna alltså. Ibland kan det kan vara två nakna brudar... vem vet? Det är ett unikt ställe annorlunda från allt annat i Sverige. Exklusivt kan man nästan säga eftersom inte vem som helst får komma in dit. Vi spenderade hela morgonen där och lyssnade på musik och hängde. Vi fotade en massa och hade en allmänt awesome avslut på nyårsfirandet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0