Karma Del: I


De allra flesta människor har en tro. En del tror på kärleken, några på ödet och andra på naturen.
Som en indian av USA:s ursprungs befolkning har jag länge trot på att jorden är helig.
Vissa tror på människan och de allra flesta på gud.
Men att tro är främst att sätta sin tillit till något man känner är stort och viktigt som en gudomlig figur.
Länge har jag varit kristen för mängde av mitt liv, men när jag flyttade till Sverige försvan min tro på gud.
En svenske kille sa,
"Den dagen jag tror på gud är när han stoppar ut huvudet från bakom molnen och hälsar"!
och jag kom fram till att

"Det är alltså inte samma sak som att tro och att veta".
-Project Cotton-
Det finns inget experiment som kan bevisa att gud eller ödet finns.

"En människa tro ligger alltid utanför det som kan vägas, mätas och förklaras".
-Malin Mattson-
Därför har jag gemensam med min vänn philip tagit på oss ett annat koncept av tro som känns mer verkligt och mindre krångligt.
Många känner till det som kallas för KARMA!

"If you do good things, then good things will happen to you.
If you do bad things, then bad things will happen to you".
-Earl Hickey-
Från tv-serien, My Name is Earl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0