Alfa Esteten

Det finns en elit grupp män här i världen, vi kan säga att det är dagens moderna men.
Alla känner till begreppet Metrosexuel som förekom först år 2002.
Mark Simpson som skapade det begreppet om killar som gillar att fixa sig lite mer än andra.
Inte så extremt men du vet kanske rakar sig oftare, håller det rent och gillar att dofta något gott istället för svett.
Jag berättar om Alfa esteterna för att jag läste en artikle i KING magasine om det.
Jag kände igen mig själv, tror faktiskt jag är lite Alfa estetisk.
Inte att vara egoistisk men jag bryr mig om mitt utseende.
Jag vaknar varje morgon, duschar, fixar håret, och tar en halv timme på mig att välja dagens outifit.
Men tänk efter vem gör inte det nu för tiden, kanske för att jag går på en skola (Stagg) där ditt utseende
spelar en stor roll. "STAGGNISTER" ska ju vara snygga, moderna, och stiliga.
Eller hur? Eller drar jag alla över en kam?
CIS är snobbigt och handlar dyra herr kläder på Inside,
Kagg är rock och kör på Carlings och Jack and Jones,
Stagg är mitt emellan och blandar MQ's mode med Carlings.
Och de Alfa esteter som verkligen bryr sig som mig kan hitta lite mer annurlunda plagg
på ställen som Erik & Alexander eller Selvage.

Alfa Esteten...
Sticker ut för att han vill, och är inte rädd att hamna utanför gruppen.
Hans oräddhet gör dessutom att han blir en naturlig ledare.
Han bryr sig inte om ifall något känns maskulint eller feminint, homosexuellt eller heterosexuellt!
Om det känns skönt att måla naglarna så gör han det.
-KING (Anders Carlén)

Nu jag har aldrig målat mina naglar men jag har faktiskt målat en tjejs naglar.
Jag har aldrig plockat mina egna ögon bryn men det har varit en gång där en tjej har gjort det åt mig.
Hur många olika sorters hår wax har jag? 5!
Nu när jag tänker efter så filar jag naglarna regelbundet och klipper mig ungefär 1 gång i veckan
bara för att hålla det "RENT".
Är jag en Alfa-estet eller inte?

Jag tror det och bär den titeln med stolthet,
Kanske det gör en mer man om man helt enkelt accepterar sig själv!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla på stagg är alfa esteter enligt dig, stämmer då KINGS citat "Sticker ut för att han vill, och är inte rädd att hamna utanför gruppen" Ingen kille gör väl det på stagg, alla handlar ju på Selvege och Erik och Alexander. Eller är jag helt ute och cyklar?

2011-02-08 @ 19:42:23
Postat av: Tommy B.

Sorry vännen det var inte så jag menade det. Egentligen har du en poäng. Det är många på stagg som är väldigt lika och det gör det svårt att stå ut från mängden. Men eftersom jag driver en lokal mode blogg försökte jag ge exempel på lokala klädd affärer som får deras största inkomst från gymnasium ungdomar.

T.ex vet jag att elever på CIS får en 10% eller 15% rabatt om de handlar på INSIDE, varför får inte Jenny elever samma behandling?

2011-02-08 @ 21:34:27
URL: http://projectcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0