HUR MAN KOMMER I FORM

Som jag sa innan så skulle jag uppdatera hur det gick med träningen.
Jag är så nöjd med hur bra träningen gick så jag slänger upp en topless bild på mig själv.
Idag är dag 1 av hur jag ska nå mina mål inför Beach 2011 och ett nytt hälsosamare liv.

Grunderna
1.
Att förnya mitt Onyttigt förbjud med vännen Karin S, den ska bli strängare och mer seriös än någonsin.
Dvs att jag ska skriva ett avtal som jag måste hålla mig till i en månad och följa reglerna exakt.
2. Jag ska träna 3-5 gånger i veckan, OBS absolut inte mindre än tre pass eller tilfällen.
3. Min kost ska förändras lite. Jag ska ersätta en måltid om dagen med Kvarg. Kvarg är en färskost av surmjölk,
(liknar yoghurt) den innehåller inget fett alls och är en proteinbomb bra för att gå ner i vikt och bygga muskler.

Träningen
Jag tränar nästan på allt det finns att träna! Jag springer, simmar och gymmar regelbundet.
Jag går ofta på Actic (mitt gyms) gruppträningar. Är oftast på Abs passet och Spinning.
Jag har inte planerat hur jag ska lägga up mitt schema än. Återkommer med det.
____________________________________________________________________________________________
När jag simmar är det en kilometer (40 längder) och jag simmar efter tid för att hålla ett snabbt och ständigt tempo. Dvs 40 längder på en halv timme. Mitt personligt rekord är 27 minuter 41 sek.
Jag simmar hyfsat snabbt om man jämför med standarden som är att simma en längd på en minut.
40 längder = 40 minuter - 13 minuter = Mig
____________________________________________________________________________________________
Att springa är inte min starkaste sida p.ga en sjukdom jag fick när jag var 10 år gammal.
En muskel i mitt vänstra ben sprack p.ga att jag överansträngde kroppen mer än vad den klarade av.
Jag svimmade, låg i komma i 3 veckor och vaknade med en sjukdom som kräver att jag dricker 2/3 mer vatten per dag än vad vanliga människor gör. JAG KISSAR MYCKET OKEJ! Jo mina njurar failade och det orsakade det hela och vätska brist mm.
Men det gör så att jag inte klarar av att springa mer än 30-40 minuter i sträck innan
jag tuppar av för att min kropp behöver vatten eller vätska.
Jag har en skit bra löppnings spellista som heter Runner.
_____________________________________________________________________________________________
Det är svårt att förklara exakt hur jag tränar när jag är i gymmet men jag delar upp kroppen i 3 grupper.
Grupp 1 är bröst, armar, och axlar.
Grupp 2 är mage och rygg
Grupp 3 tränar jag sällan men det är Ben.
(Jag känner att benen får nog med träning så mycket som jag springer)

Kvarg

Egentligen är det rätt så surt men jag brukar blanda ett helt paket med två bananer.
Använder en mixer och efter det är det riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0