Dagens ♫: Patrick Wolf- The City

Fick denna schyssta låten av Bäckman. Sen sa han till mig att läsa om artisten. Jag fick reda på att Patrick Wolf har haft en lång historia med musik världen och att han blev känd vid en ung ålder för hans experiment med ljud. Wolf är sångare, låtskrivare, och violanist och redan vid 11 år började hans kariär. Han samlade på sig alla sorters 2ndhand instrument och byggde egna. Ambitiös kille. Vid 14 blev han kontaktad av ett skivbolag som sponsarade honom med datorer och annat teknik för att vidare kunna utveckla sin talang. Vid 16 bildade han sit eget band och senare hittade sin väg till Frankrike. The Rest Is History!

Patrick Wolf – The City är faktiskt min nya favorit låt och han är också min nya favorit artist, väl efter Movits då.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0