MOROCCO مدينة الفقراء كاملة من التجارب الغنية

Det här är bilder från min resa i Tanger, Morocco. Någonting som jag alltid velat göra är att resa till Africa.
Morocco var en tuff start på det dock. Mycket fattigdom och folk som lever ett helt annat liv än vad vi gör i Europa. Det var en upplevelse kan man säga. När vi kom fram möttes vi av ett flertal guider och till slut valde den
vi tyckte var störst. Han var trevlig och skojade alltid om att han var vår bodyguard. Han ville bara också ha 10 euro för sin guidad tur runt den "äkta" tanger som han kallade det. Han visade oss saker som kyckling markaden, 
små lokala resturanger, och ett stort livligt torg med en massa människor. Jag köpte en "Jarab" (Typisk Moroccan Kläddsel) Det jag gillade mest med tanger vad Marknaden, den var både konstig och cool samtidigt. Det var likt inget jag sett förut och de sålde verkligen allt från skräp till levande kycklingar. Man kunde hitta en trasig ipod eller en fick kniv bland skrottet. Vårt hotell var sådär, PB kunde inte sova. Han stod vid fönstret halva kvällen och observerade gatulivet, paranoid över att någon skulle råna oss. Valutan där var Dhirma (DH) dvs 11 dh= 10 kr. 
Vi tog båten både dit och hem, där varje resa tog bara 35 min så det var soft. Här har ni en massa bilder. Enjoy!

PHILIPÉ
  

TRÄFFADE EN GAMMAL VETERAN FRÅN TEXAS, JOE


MIN ARABISKA MAMMA, "FATIMA" SOM DE KALLADE HENNE I TANGER.

DEN BRUTALA KYCKLING MARKNADEN

ÖPEN UGN DÄR DE BAKADE ÄKTA MOROCCANSKT BRÖD

VÅR GUIDE MUSTAFA AKA "HERCULES"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0