NOWHERE BOY, DIE WELLE, & THE NEW (X-MEN)

Hade tänkte kolla på The Hangover sist jag var på bio, men biljetterna var slut och ödet bestämde att jag skulle se X-men (2011). Jag måste bara säga att jag är en stor MARVELS fan och älskar superhjältar filmer!
X-men var riktigt bra och baserades på hur X-men börjades och när Magneto och Professor X var unga, och varför allt är som de är i de tidigare filmerna. Lite Starwars aktigt med att man visar slutet först och sen början.
Next on the list we have, Nowhere Boy (2009). John Lennon säger jag bara. Helt utmärkt film om du vill se något historiskt och roligt. Filmen visar hans barndom och varför han blev den världsberömda John Lennon. Skitbra film!
Last but not least, har vi Die Welle (2008) som jag såg idag! Det är en tyskfilm som jag lägger på hyllan bland de top 10 bästa filmer jag har sett. Det är en drama baserade på en san historia om en lärare i Tyskland som utför ett experiment på sin klass. Han inför en diktatur i klassrummet där han bestämmer och det spårar ur hans kontroll. Jag skulle vilja beskriva den som, intressant, kontroversiell, och extremt spännande. Den är en måste se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0