SHOOT FOR THE STARS, LAND ON YOUR FACE

Hej vill bara säga lite saker som ni inte kommer bry er något om men jag gör det!
Det första är att jag vill tack alla snälla läsare som kommenterar fina saker på min blogg, det är mycket motiverande och inspererande, stort tack till "Stort fan" med, vet inte vem du är men du är sjukt härlig!
Fortsätt kommentera bloggen alla, det hjälper verkligen och gör mig hur glad som helst!

Det andra är att ibland kan jag få höra saker som, särskrivning mycket? Osv. Jo jag har bott i sverige 2 och ett halvt år bara och känner att jag klarar mig bra med den Svenskan jag kan, tack. Vänta tills ni hör mig prata, alltså för ni som inte har det. Alla som jag träffar tänker inte på min dialekt för att jag har knappast en förutom lite småländska uttryck, ingen märker någon brytning för att jag har ingen, och jag låter inte som en utlänning på något vis. Men när de lär känna mig och frågar om mitt liv brukar jag berätta för dem att jag har bott i USA. Deras andra fråga är, "hur länge har du bort här". Svar: 2 & halvt år. Följande kommentar kommer alltid, "och du kan så bra svenska?" "Fan jag hade aldrig märkt något om du inte sa det". Så jag kan leva med att jag särskriver ibland, har bott i USA 15 år och mitt engelska är fortfarande inte perfekt! Kram.

Nu är det utgång, annan sak att ta upp är min 18 års fest. Jag är klar med gäst listan!
Bara inbjudna får komma, skickar ut ungefär 30 invites imorgon via Facebook, så utav alla er som läser håll utkik.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jäklar vad många som fyller 18 just nu! Och hade aldrig trott att du bara varit i Sverige i lite mer än två år, du skriver sjukt bra för att varit här så lite.



- Fan, va synd... Men du såg Familjen häromdagen va? :)

2011-05-14 @ 11:37:40
URL: http://baraleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0